Otrzymuj informacje ze świata g-funku

Bądź zawsze na bieżąco z aktualizacjami na stronie i nowymi inicjatywami G-funk.eu.
Wpisz poniżej swój adres e-mail i kliknij „zapisz się”.

Cold 187um

Cold 187umCold 187um (Big Hutch, Greg Hutch, jego prawdziwe nazwisko to Gregory Hutchinson) przyszedł na świat 2 sierpnia 1961 roku w Pomona, Los Angeles. Jest uznawany za jednego z twórców g-funku.

Należy do legendarnej grupy Above The Law, w której nie tylko jest producentem, ale także raperem. Cold 187um, obok DJ’a Yella i Rhythm D, był głównym producentem w Ruthless Records. Kokane, znany g-funkowy wokalista również z Pomony, jest kuzynem Big Hutcha.

Początki

Cold 187um przygodę z rapem rozpoczyna w 1987 roku rapując z Dirty Redem w duecie Wizzards Of Rock. Wydają winyl Good Thang / Stone To The Bone.

W 1990 roku Cold 187um, KMG, Go Mack i Total K-Oss zakładają grupę Above The Law. W tym samym roku zostają przyjęci do wytwórni Eazy’ego-E, czyli do Ruthless Records.

Kariera w Ruthless Records

Cold 187umW 1990 roku Above The Law debiutują płytą „Livin’ Like Hustlers”. Na albumie znajdują się również utwory wyprodukowane przez Colda 187um, który podczas prac nad albumem uczy się producenckiego fachu od Dr. Dre, który również produkuje utwory na tę płytę.

W rok później, nakładem Ruthless Records, Above The Law wydają „Vocally Pimpin’”, EP w całości wyprodukowaną przez Colda. EP to jest przez niektórych uważane za pierwsze g-funkowe nagranie.

Kolejną produkcją Big Hutcha jest pierwsza płyta Kokane’a – Addictive Hip Hop Muzick – również wydana w 1991 roku.

W 1992 roku Above The Law nagrywają „Black Mafia Life”, płytę w całości utrzymaną w g-funkowym klimacie. Płyta została wyprodukowana przez Colda i można na niej gościnnie usłyszeć takich raperów jak 2Pac czy Eazy-E.

W tym samym roku Big Hutch produkuje także utwór Eazy’ego E, „Neighborhood Sniper”.

W 1993 roku Cold 187um tworzy podkład do kolejnej piosenki Erica Wrighta, „Any Last Werdz”. Cold pojawia się także na teledysku do tego utworu. Utwór znajdował się na It’s On (Dr. Dre) 187um Killa, płycie, która była dissem wymierzonym w kierunku Dr. Dre oraz całej wytwórni Death Row.

Cold 187um oskarżał Dr. Dre o kradzież jego stylu muzycznego, co zaowocowało kilkoma dissami z udziałem Colda wymierzonymi w Death Row.

W 1994 roku Cold w całości produkuje płytę Kokane’a „Funk Upon a Rhyme”. Cold rapuje w utworze „Don’t Bite the Phunk”, dissie na Death Row. Colda można także usłyszeć w utworze „Aftermath”.

W tym samym roku wychodzi wyprodukowana przez Big Hutcha płyta Above The Law „Uncle Sam’s Curse”, z klasycznymi utworami takimi jak „Black Superman” czy „Kalifornia”. Płyta ta jest przez wielu uznawana za najlepszą płytę w karierze zespołu.

W 1995 roku, u kresu swojej współpracy z Ruthless Records, na płycie Kida Frosta noszącej tytuł „Smile Now, Die Later” produkuje 3 utwory, między innymi piosenkę „Last Days”, w którym gościnnie można usłyszeć Above The Law i Kokane’a. Cold produkuje także utwór „Givin’ It Up”, który pojawia się na albumie Kama „Made in America”.

Big Hutch produkuje także kilka piosenek dla MC Rena, które ukazują się rok później na albumie „The Villain in Black”. Utworami tymi są „Bitch Made Nigga Killa”, „It’s Like That”, „Live from Compton Saturday Night”, „Mind Blown”, „Muhammad Speaks”, a także „Bring It On”, utwór z gościnnym występem Above The Law. Jeszcze w 1995 roku po śmierci szefa Ruthless, Erica Wrighta, Cold 187um wraz ze swym zespołem odchodzi z Ruthless.

Dalsza kariera i współpraca z Death Row

Cold 187umW 1996 roku Above The Law przechodzą do wytwórni Tommy Boy i nagrywają album „Time Will Reveal”. Dwa lata później ukazuje się kolejny album zespołu noszący tytuł „Legends”. Cold jest ponownie odpowiedzialny za produkcję. Oba te albumy osiągają znacznie mniejszy sukces niż „Uncle Sam’s Curse”.

Po „Legends” grupa opuszcza wytwórnię Tommy Boy. Cold 187um otwiera własny label – West World Records i spod tego szyldu będą wychodzić kolejne albumy Above the Law. W tej wytwórni w 1999 roku zostaje wydany pierwszy solowy album Hutcha: „Executive Decisions”. Na albumie pojawiają się m.in. członkowie Above the Law, Xzibit czy Bam.

W tym samym roku nakładem tej samej wytwórni Above The Law wydają płytę „Forever: Rich Thugs, Book One”, która przechodzi bez większego echa. Cold 187um jest autorem tylko 5 podkładów z tego albumu.

Również w 1999 roku Suge Knight, właściciel Death Row, werbuje Colda, aby objął pozycję głównego producenta wytwórni. Big Hutch nadzoruje prace nad pośmiertną płytą 2Paca, „Until The End Of Time”. Jest także odpowiedzialny za produkcje na „2002”, nieautoryzowanym przez duet Tha Dogg Pound albumie, na którym znajdują się niewydane zremixowane utwory duetu.

W 2002 roku premierę miał mieć kolejny album Above the Law, „Sex, Money & Music”. Niestety z powodu problemów z wytwórnią Death Row Records album nie zostaje wydany – trafia do sprzedaży, jedynie w formie cyfrowej na iTunes, dopiero 7 lat później.

Odejście z Death Row Records i dalsza kariera solowa

8 czerwca 2004 roku Cold, również nakładem West World Records, wydaje drugą solówkę „Live From The Ghetto”. Gościnnie pojawia się na niej między innymi Curtis Mayfield oraz Kokane.

W 2004 roku Cold 187um zostaje skazany na cztery lata więzienia za udział w dystrybucji marihuany.

4 lata później, po odbyciu kary, Cold 187um wydaje trzecią solową płytę „Fresh Out The Pen”. Album również wychodzi spod szyldu West World Records.

W 2009 roku na iTunes ma premierę nagrany w 2002 roku wspomniany wcześniej album „Sex, Money & Music”.

Pod koniec kwietnia 2011 roku do sprzedaży trafia nowy album Hutcha pt. „Only God Can Judge Me”. Album promuje na teledysku utwór „Lord Have Mercy”.

W 2013 roku wychodzi nowy album Above the Law zatytułowany „The A.T.L. Crime Files”. Na albumie pojawiają się g-funkowe brzmienia.

Podyskutuj o Cold 187um na forum

Dyskografia:

1999: Executive Decisions

2004: Live From The Ghetto

2008: Fresh Out The Pen

2011: Only God Can Judge Me

Produkcje m.in. dla:

Above the Law

Eazy-E

Kam

Kid Frost

Kokane

MC Ren